Memleketimden Emekçi Manzaraları

İstanbulda ki ilk görev yerimde bir hemşire arkadaştan duymuştum

" 2 göz ev alacaksın zaten misafir de gelmez "

Yine hastanedeki manzara :

Çalışmayan klima üzerine muhabbet eden 2 sağlık emekçisi şöyle konuşuyor

Eskiden biz sobayı yakardık şimdi doğalgaz bizi yakıyor .

Emekliliğini işyerinde üşümeye tercih ediyor .

Acil serviste yeşil alanda ki sırada beklemekten usanmış

Sarı alanda müsait gördüğü doktordan rica ediyor burda bana bakarmısınız

Sadece bakılmak istiyor başka hiç bişey istemiyor .

Onun dışında öksüren ne sırtının dinlenmesini kulağı ağrıyan ne kulağına bakılmasını isteyebiliyor .

İstekler asgari düzeyde tutulmaya devam ediliyor .

Bizzat yoldaşım whatsap durumuna aynen şöyle yazmış

" az şeye sahip olanın köleliği de az olur . Yaşasın asil yoksulluğum "

 

Tanzim satış günlerinde sohbet ettiğim pazarcı esnafı günlük 100 tl yövmüye versinler abi başka bişey istemeyiz diyebiliyor.

Bir tedaş işçisiyle muhabbetimiz :

Abi belki hepisi değil amma büyük kısmı sorunlarımızın

Sosyalizmle yani işçilerin yani sizin bizim iktidarımızla çözülür çözüm yoluna giriverir diyorum

O bana dönüp uflaya puflaya

Ne iktidarı,  gölge etmesinler başka ihsan istemen

Diyor .

Ben de ki bu umutsuzluk ve umarsızlığın tezahürü şu şekilde

Evde özellikle eşim nöbette iken çocuklarla geceyi geçirmeye çalışıyorum ve deprem muhabbeti olunca adeta hayatım 6 yada 7 şiddetinde ki deprem gibi , gerçek deprem bana vız gelir diyebiliyorum.

 

Daha iyi bir gelecek için mücadele etmeyip homurdananlar

Biz mücadele edenleri de kötü etkiliyor bundan şüphe yok

Ama mücadelesiz iyi bir gelecek de mümkün değil bu da şüphe götürmez.

 

Eleştiri ve önerileriniz için e mail adresim

   faxri078@gmail.com